Instrukcja obsługi, konserwacji i instalacji Asus P3 Series jest kompleksowym przewodnikiem, który pomaga użytkownikom w prawidłowym korzystaniu z komputera stacjonarnego Asus P3 Series. Zawiera wszystkie szczegółowe informacje dotyczące konfiguracji, instalacji i konserwacji systemu, a także wykazuje podstawowe i zaawansowane sposoby korzystania z urządzenia. Przewodnik zawiera szczegółowe instrukcje dotyczące wszystkich komponentów, w tym procesora, pamięci, dysku twardego, napędu optycznego, wyświetlacza, karty dźwiękowej, karty sieciowej, karty graficznej i innych urządzeń. Instrukcja zawiera również informacje dotyczące aktualizacji systemu, konfiguracji zabezpieczeń i zmiany ustawień.
Ostatnia aktualizacja: Instrukcja obsługi, konserwacji i instalacji Asus P3 Series
Firma Hettich towarzyszy Ci na każdym etapie - od pomysłu do sprzedaży produktów. Zapewniamy wsparcie w zakresie doradztwa, planowania, dokonywania zakupów i realizacji. Ponadto służymy wsparciem marketingowym oraz pomocą w pozyskaniu lojalności klienta. Skutecznie, profesjonalnie i koncentrując się na grupie docelowej. Wspieramy Cię na każdym etapie projektowania. Dobry serwis to taki, który jest pod ręką właśnie wtedy, kiedy go najbardziej potrzebujesz. Pomożemy Ci w projektowaniu, stworzeniu własnego sklepu internetowego czy działaniach marketingowych, udostępniając informacje o produktach, zdjęcia oraz dokumentację techniczną. Dowiedz się więcej Przygotowanie zlecenia do realizacji za pomocą konfiguratora korpusów nie wymaga dużego nakładu pracy, ale oszczędza dużo czasu na etapie projektowania i produkcji. com/pl-pl/hettich-plan" target="_blank">Do Hettich Plan Odkryj fascynację inteligentnymi meblami: ergonomiczne i odprężające, lekkie i ciche, estetyczne i uporządkowane, elastyczne i przytulne. I przede wszystkim: zindywidualizowane i pełne pomysłów. Galeria Inspiracji zawiera kilka gotowych rozwiązań. Skorzystajcie z rysunków (CAD + PDF), list okuć i formatek, aby zrealizować wybrane projekty z zaproponowanych inspiracji. Kierownik e-Service Dzięki rysunkom Hettich CAD, procesy produkcyjne stają się prostsze i bezpieczniejsze. Wykorzystaj rysunki aby dopasować planowane wymiary i dokonać sprawdzenia pod względem kolizji. Na podstawie rysunków można również łatwo ustalić właściwe rozmieszczenie okuć oraz niezbędne miejsca nawierceń. Dzięki niej nigdy więcej nie zabraknie Ci niezbędnych informacji podczas spotkania z klientem. Aplikacja Hettich zapewnia dostęp do informacji technicznych zawsze, gdy są potrzebne. Jest ona również cennym wsparciem podczas montażu lub produkcji. Nasza aplikacja dostępna jest w sklepie online na Twoim smartfonie lub tablecie. Podczas projektowania i dokonywania zakupu nowej kuchni należy zwrócić uwagę na poniższe aspekty: krótkie odcinki do pokonania, ergonomię i przemyślaną organizacja wewnątrz mebli. Dowiedz się więcejSkorzystaj z naszej szerokiej oferty usług i zaoszczędźcie czas i pieniądze podczas realizacji swoich projektów. Zindywidualizowane doradztwo online, offline, mobilnie przez aplikację Hettich lub telefonicznie.
Sven Müller
Serwisy CAD
Zarządzanie projektami jest pojęciem obszernym więc nie trudno się dziwić, że na rynku pojawia się tak wiele książek, które skupiają się na prowadzeniu projektów, na wyborze metodologi, na doborze zespołów, a także na wielu innych aspektach. Wśród nich są takie, które zaskakują i zachwycają, a także takie, które nie wnoszą nic nowego do tych zagadnień. Dlatego postanowiliśmy wybrać 10 ciekawych propozycji, z którymi warto się zapoznać. Oto ich zestawienie.
Ciężkie podręczniki i lekka lektura
Nasze zestawienie jest bardzo luźne. Znajdują się tutaj bowiem i obszerne naukowe podręczniki, jak i książki trochę luźniejsze. Napisane czasem nawet z lekkim przymrużeniem oka, ale również warte uwagi każdego project managera.
Kolejność książek jest przypadkowa.
1. Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów
Braden Kowitz, Jake Knapp, John Zeratsky
To jeden z najlepszych podręczników do zarządzania projektami z jakim możemy się zetknąć. Przede wszystkim dlatego, że napisany jest językiem prostym i przyjemnym. Bliżej tej pozycji do korporacyjnej powieści niż do podręcznika, chociaż wiedzy tutaj nie brakuje. Wspominany w tytule „sprint” to sposób zarządzania projektami i testowania nowych produktów w pięć dni. To trochę taki podręcznik budowania MVP, który pasuje do każdego projektu i każdej branży.
2. Narzędzia tytanów. Taktyki, zwyczaje i nawyki milionerów, ikon popkultury i ludzi wybitnych
Timothy Ferriss
To kolejna pozycja, która wyróżnia się na tle innych naukowych książek. Ferriss zasłynął z książki „4-godzinny tydzień pracy”, ale to „Narzędzia Tytanów” stały się jedną z tych książek, które chociaż nie zawsze skupiają się na zarządzaniu projektami, to jednak pomagają w ich prowadzeniu i zarządzaniu nimi. Autor przez ponad dwa lata przeprowadził ponad 200 wywiadów z aktorami, celebrytami, menadżerami, osobami z biznesu i showbiznesu. Z tych opowieści wybrał ciekawe historie i przykłady, które przekładają się na nietypowy podręcznik do nauki myślenia projektowego.
3. Metoda Lean Product. Jak być innowacyjnym dzięki wykorzystaniu minimalnej koniecznej funkcjonalności i informacji zwrotnej od klientów
Dan Olsen
Dan Olsen jest jednym z bardziej rozpoznawalnych product managerów w branży. Jego książka to zbiór świetnych przykładów. Przede wszystkim całość skupia się na metodologii Lean, nie braknie tutaj też przykładów z życia wziętych, które poparte zostały danymi analitycznymi i wskaźnikami, które pomogą przy optymalizacji produktu. Chociaż opisywane przez autora przypadki skupiają się głównie na branży IT oraz urządzeniach takich, jak sprzęt komputerowy, urządzenia mobilne i inne tego typu, to bez większego problemu wiedzę tę można przełożyć na inne branże. Dzieje się tak, gdyż zawarte wskazówki odnoszą się także do szerokiego zakresu kontekstów biznesowych, w tym B2C i B2B.
4. Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych. Narzędzia, kompetencje, mentalność i innowacje, które zapewnią firmie sukces
praca zbiorowa
Jest to książka dość nietypowa, nie tylko ze względu na swoją budowę. Na przykład znajdują się w niej „przepustki”, czyli strony przypominające bilety lotnicze. Na nich zawarte są najważniejsze informacje dotyczące zagadnienia. Dane te podane są w pigułce i nie wymagają głębszej analizy rozdziału, ale zalecana ona jest do pełnego zrozumienia problemu. Najważniejsze jest jednak to, że „Design a Better Business” to: 8 rozdziałów, 48 analiz przypadków, 20 narzędzi, 7 podstawowych kompetencji, 29 projektantów, 36 trików i 150 grafik. Wszystko to zapewni nam zastrzyk wiedzy potrzebnej przy zarządzaniu projektami.
5. Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
Steve Blank i Bod Dorf
Chociaż podręcznik ten ma w tytule słowo Startup, to przeczytać powinien go każdy manager oraz szef małego i dużego przedsiębiorstwa. Na ponad 600 stronach znajduje się wiedza, która była zbierana przez wiele lat pracy obu autorów. Znajduje się w niej pond 100 wykresów prawie 80 list kontrolnych i wiele innych treści, które pozwolą uniknąć 9 śmiertelnych dla projektu grzechów, nauczą nas metody wprowadzania produktów przy współpracy z klientami oraz pokażą różne rodzaje zarządzania. Kompleksowo, przejrzyście i co najważniejsze – z dużą dawką treści.
6. Getting Thing Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności
David Allen
Kolejna książka, która jest związana z zarządzaniem projektami, a dokładniej skupia się na produktywności i kończeniu zadań, nawet tych najmniejszych. Getting Thing Done pokazuje, jak organizować zadania za pomocą prostych list i struktur. Ważne jest, aby mieć dobrze zorganizowaną strukturę, która natychmiast wprowadzi pomysły i zaufa poszczególnym jednostkom, z których jest zbudowana. Dzięki metodologi Allena wielu doświadczonych managerów mówi, że dużo łatwiej wdrażane są kolejne zadania, a wszystko odbywa się bez zbędnych zakłóceń.
7. Brilliant Project Management, what the best project managers know, do and say
Stephen Barker
Dzięki angażującemu podejściu książka nie tylko omawia procesy i zadania, ale zapewnia praktyczne porady i techniki zaczerpnięte od doświadczonych ludzi, którzy sami musieli uporać się z wieloma problemami. Dzięki temu po lekturze będziemy wiedzieć, jakie mamy wyjścia, jak dokładnie przeprowadzić wdrożenie i co zrobić, aby projekt odniósł sukces. „Brilliant Project Management” podkreśla obszary, w których nasze decyzje i zachowania będą miały wpływ na różnicę między niepowodzeniem, średnim wynikiem i ogromnym sukcesem.
8. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition)
Praca zbiorowa PMI
PMI czyli Project Management Institute to stowarzyszenie non-profit, które od 1969 roku działa na międzynarodowym rynku. Wszystko po to, aby ujednolicić procedury zarządzania projektami. To tak naprawdę encyklopedia wiedzy dla wszystkich osób, które chcą zdobyć jeden z certyfikatów oferowanych przez PMI. To prawie 800 stron czystej wiedzy o procesach, projektach, procedurach itp. Odzwierciedla ona aktualny stan zawodu PM. Podręcznik ten skierowany jest praktycznie do wszystkich odbiorców, osób zaangażowanych w praktykę zarządzania projektami. Będzie dobrą lekturą dla studentów w ich akademickich poszukiwaniach, dla nauczycieli i trenerów w nauczaniu, dla aspirantów w uzyskaniu certyfikacji, a dla profesjonalistów w otrzymywaniu aktualnych informacji o tym, jak najlepiej realizować projekty w różnych przedsiębiorstwach, branżach i o różnej skali.
9. Project Management Absolute Beginner’s Guide
Gregory Horine
Autor Gregory Horine, jest profesjonalistą z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem zarządzaniu projektami IT. Książka jest przeznaczona dla stosunkowo świeżych project managerów, którzy muszą zacząć działać, a nie posiadają pełnej wiedzy o zarządzaniu projektem. Obejmuje cały cykl procesu projektowego, ale koncentruje się przede wszystkim na planowaniu, kontroli i realizacji działań.
10. Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters
Richard Rumlet
Rumlet pokazuje, czym jest „kernel” (jądro) dobrej strategii zarządzania. Składa się ono z trzech elementów: diagnozy, polityki przewodniej i spójnego działania. Polityka przewodnia określa podejście do radzenia sobie z przeszkodami określonymi w diagnozie. Jest jak drogowskaz, oznaczający kierunek prac. Spójne działanie to wykonalne, skoordynowane ruchy i decyzje dotyczące zasobów przedsiębiorstwa mające na celu realizację polityki przewodniej.
Jądro nie jest magiczną formułą. Jest to przewodnik po ciężkiej pracy, jaką należny wykonać, aby stworzyć strategię. Jak zauważa w swojej książce Rumelt, wiele rzeczy podszywa się pod strategię. Plany, slogany i cele mogą wyglądać jak strategia, dopóki nie przeanalizujesz ich za pomocą narzędzia takiego, jak metodologia „kernel”.
[CTA]
Na tym zakończymy nasze subiektywne zestawienie. To 10 naprawdę wartych przeczytania książek związanych z zarządzaniem projektami, które dostarczają wiedzy, uczą, a czasami także bawią. Niektórzy z autorów zrezygnowali ze sztywnego, akademickiego języka na korzyść lżejszej komunikacji z odbiorcą. Życzymy owocnej lektury!
Niektóre projekty są łatwe w zarządzaniu, podczas gdy inne wymagają wiele wysiłku. W obu przypadkach, posiadanie odpowiedniego planu projektu pomoże Ci upewnić się, że zostanie on zrealizowany bezbłędnie. Jeśli masz jasny obraz wszystkiego, co musi się wydarzyć i jak zamierzasz to zrobić w określonym czasie, możesz zminimalizować – jeśli nie całkowicie wyeliminować – szanse na niepowodzenie projektu. W tym poście, zebraliśmy listę technik planowania projektu, które można wykorzystać do stworzenia solidnego planu projektu i wykonania go z powodzeniem. Będziemy przyglądać się różnym obszarom planowania projektu, takim jak proces planowania, planowanie zasobów, zarządzanie wiedzą, mapowanie procesów, podejmowanie decyzji i zarządzanie ryzykiem.
Proces planowania
Na pierwszym etapie planowania projektu należy wyznaczyć cele, stworzyć zarys planu projektu i przeanalizować potrzeby budżetowe. Możesz wykorzystać poniższe techniki planowania projektu, aby szybko wykonać te zadania.
Cele SMART
SMART to kryterium wyznaczania celów i zadań dla projektów. Według SMART, cele Twojego projektu powinny być konkretne, zmierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie.
Kryteria celów SMART
Sprawdź nasz Przewodnik po metodzie SMART usprawniający proces planowania projektu.
Struktura podziału pracy (Work Breakdown Structure)
Struktura podziału pracy (WBS) jest narzędziem zarządzania projektami używanym do wizualizacji wyników projektu w strukturze hierarchicznej. Pomaga kierownikom projektów rozbić złożone działania projektowe na proste i łatwe do zarządzania zadania.
Jak go używać
Krok 1: Pierwszym krokiem do stworzenia WBS jest zrozumienie zakresu projektu. Oznacza to, że należy określić cele projektu, produkty, zadania, terminy itp.
Krok 2: Określenie kluczowych produktów. Kluczowe produkty to te, które są niezbędne dla powodzenia projektu i powinny pojawić się na poziomie 2 struktury podziału pracy.
Krok 3: Zidentyfikuj grupy zadań do wykonania lub elementy projektu na najniższym poziomie WBS. Zbierz zespół projektowy i interesariuszy, aby określić wszystkie prace niezbędne do ukończenia kluczowych produktów.
Krok 4: Utwórz słownik WBS, który zawiera definicję i zakres prac do wykonania (grupy zadań) w diagramie.
Macierz priorytetów jest narzędziem planowania projektu, które służy do określania, które działania należy traktować priorytetowo, a których należy unikać, aby jak najlepiej wykorzystać czas i zasoby. Pomaga to w podejmowaniu lepszych decyzji.
Jak jej używać
W macierzy priorytetów, na osi x należy zaznaczyć nakład pracy związany z danym działaniem, a na osi y jego wpływ. Macierz priorytetów stwarza 4 możliwości:
- Pilne i ważne – są to działania, które mają duży wpływ i wymagają niewielkiego wysiłku, aby je wykonać. Lepiej skupić się na tego typu projektach, najszybciej jak tylko możesz.
- Niepilne i ważne – są to projekty/działania, które mają duży wpływ i wymagają dużego wysiłku. Chociaż nie należy pozwolić, aby przyćmiły pilne i ważne projekty, to należy je dobrze zaplanować przed realizacją.
- Pilne i nieważne – są to projekty o niskim priorytecie, które mają niewielki wpływ i wymagają niewielkiego wysiłku. Możesz nad nimi pracować, kiedy masz czas, pomiędzy szybkimi zwycięstwami a dużymi projektami. Możesz też oddelegować je do innego zespołu.
- Niepilne i nieważne – są to zadania, które mają niewielki wpływ, ale wymagają dużego wysiłku. Zaleca się unikać ich wykonywania, a jeśli nie da się ich uniknąć, skorzystać z pomocy fachowca, który sprawnie je zakończy
Struktura podziału kosztów
Struktura podziału kosztów (oparta na WBS) jest jedną z technik planowania projektu, która służy do przypisania kosztów do różnych części projektu (do działań na najniższym poziomie struktury podziału pracy). Służy on do porównania rzeczywistych kosztów z budżetem.
Jak go używać
Krok 1: W strukturze podziału pracy, upewnij się, że wszystkie pakiety pracy reprezentują odrębne i definiowalne zadania. Przypisz każdemu pakietowi roboczemu datę rozpoczęcia i zakończenia. Krok 2: Każdemu pakietowi roboczemu, który zidentyfikowałeś, nadaj konkretną kwotę budżetu. Upewnij się, że wyznaczyłeś do tego celu odpowiedzialnego właściciela budżetu. Krok 3: Przeanalizuj koszty i określ, ile projekt będzie Cię kosztował na każdym poziomie struktury podziału pracy.
Analiza trendu kamieni milowych
Analiza trendu kamieni milowych jest techniką planowania projektu służącą do śledzenia kamieni milowych w projekcie. Pomaga zidentyfikować, czy praca związana z kamieniem milowym projektu wyprzedza lub spóźnia się z harmonogramem.
Krok 1: Odwołaj się do harmonogramu projektu i zdefiniuj kamienie milowe projektu. Lepiej nie mieć dużo kamieni milowych, bo będzie to wyglądać myląco na wykresie analizy trendu kamieni milowych.
Krok 2: Na wykresie MTA oś y reprezentuje skalę czasową projektu, a oś x reprezentuje skalę czasową raportu. Możesz użyć konkretnej linii o konkretnym kolorze lub konkretnego kształtu znacznika, aby symbolizować kamień milowy na wykresie. Dodawaj kamienie milowe do wykresu na koniec każdego okresu sprawozdawczego.
Krok 3: Odwołaj się do wykresu MTA, aby zidentyfikować trendy kamieni milowych w Twoim projekcie. Zapoznaj się z tym postem, aby dowiedzieć się, jak szczegółowo działa analiza trendu kamieni milowych.
Planowanie zasobów
Aby skuteczniej realizować projekty, należy odpowiednio rozdysponować zasoby. Na etapie planowania zasobów należy zwrócić uwagę na rodzaje zasobów potrzebnych do realizacji zadań projektowych oraz określić czas trwania każdego zadania.
Wykresy Gantta
Wykresy Gantta są narzędziem i techniką planowania projektu, która służy do planowania i monitorowania zadań. Mogą być również wykorzystywane do przekazywania kosztów i wydatków na różnych etapach projektu.
Krok 1: Rozbij projekt na poszczególne zadania i przypisz im wiersze na wykresie Gantta.
Krok 2: Każde zadanie ma swoją oś czasu. Możesz je oznaczyć kolorami według własnych potrzeb. Na oś czasu nakładana jest linia postępu i za jej pomocą zaznaczamy, ile pracy zostało już wykonane nad zadaniem. Zapoznaj się z naszym postem Jak skutecznie używać wykresów Gantta do planowania projektów, aby dowiedzieć się więcej na temat używania wykresów Gantta w planowaniu projektów.
Więcej szablonów wykresów Gantta.
Schematy organizacyjne
Schematy organizacyjne to techniki planowania projektu, które można wykorzystać do wizualizacji zespołu projektowego – jego ról i odpowiedzialności. Za jego pomocą można nie tylko podkreślić hierarchię i strukturę raportowania, ale także wykorzystać go przy przydzielaniu zadań poszczególnym osobom.
Krok 1: Zbadanie dostępnych zasobów i skojarzenie je z zadaniami.
Krok 2: Zrozumienie hierarchii / struktury raportowania zespołu projektowego.
Krok 3: Używając szablonu schematu organizacyjnego, takiego jak ten poniżej, możesz przypisać każdej osobie jej miejsce w schemacie. Możesz dodać niezbędne informacje, takie jak role i obowiązki, dostępność itp. na schemacie organizacyjnym. Odnosząc się do niego, możesz przydzielić każdemu z osobna odpowiednie zadania. com/diagram-community/popular/t/organization-chart">Więcej szablonów schematów organizacyjnych.
Zarządzanie wiedzą
Podczas pracy nad projektami zespół musi odwoływać się do różnych zasobów, takich jak tutoriale, protokoły ze spotkań, dokumenty procesowe itp. w celu wykonania niektórych obszarów swojej pracy. Gdyby istniało jedno miejsce – coś w rodzaju bazy danych – gdzie mogliby uzyskać dostęp do wszystkich informacji, zaoszczędziłoby to wiele czasu.
Mapy wiedzy/mapy myśli
Mapy myśli to narzędzie, które służy do porządkowania informacji. Zespoły projektowe wykorzystują mapy myśli podczas sesji burzy mózgów, aby uchwycić swobodny przepływ pomysłów i uporządkować je w łatwy do zrozumienia sposób. Mogą być również wykorzystywane jako mapy wiedzy, które przechowują niezbędne informacje.
Jak ich używać
Krok 1: Zbierz zasoby, do których zespół musi się odwoływać i skategoryzuj je. Na przykład: W projekcie budowy strony internetowej, posty na blogu, filmy, infografiki na temat planowania strony internetowej mogą być skategoryzowane jako samouczki planowania strony internetowej.
Krok 2: Korzystając z Creately, możesz dodać odpowiednie linki. Po prostu kliknij na kształt, przejdź do Właściwości i dodaj swój link w sekcji Link do URL lub diagramu
Krok 3: Jeśli chcesz osadzić diagram na stronie internetowej, opublikuj go jako diagram interaktywny za pomocą przeglądarki Creately Viewer. com/diagram-type/mind-map">Mapa myśli zasobów projektu
Mapowanie procesów
Jeśli wyjaśnisz, jak krok po kroku wykonać określone zadanie, każdy – niezależnie od tego, czy zna ten proces, czy nie – będzie mógł go wykonać bez trudu. To właśnie tutaj mapowanie procesów wchodzi do gry.
Mapy procesów
Mapy procesów to narzędzie, które służy do wizualizacji etapów pracy oraz osób, które są za nie odpowiedzialne. Aby dowiedzieć się, czym są mapy procesów, jakie są symbole map procesów, rodzaje map procesów oraz jak narysować mapę procesów, zapoznaj się z naszym Prostym przewodnikiem po mapowaniu procesów.
Wykres PERT
PERT to skrót od angielskiej nazwy Project Evaluation Review Technique. Pomaga mapować procesy od początku do końca. Wykres PERT pomaga zespołom szybko zidentyfikować „wąskie gardła” w projektach, które mogą być natychmiast usunięte. Pomaga to zaoszczędzić wiele czasu w dłuższej perspektywie, zamiast czekać na pojawienie się problemów. W tym szczegółowym przewodniku po wykresach PERT opisaliśmy, jak korzystać z tej techniki planowania projektów i jakie korzyści można dzięki niej osiągnąć. com/diagram-community/popular/t/pert">Więcej szablonów wykresów PERT
Burze mózgów i sesje decyzyjne zajmują zwykle dużo czasu podczas procesu planowania projektu i w trakcie jego realizacji. com/pl/usage/burza-mozgow-narzedzia-techniki/"> Burza mózgów jest niezbędna do wymyślania kreatywnych pomysłów, ale jest też niezastąpioną techniką przy podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów.
Diagramy pokrewieństwa
Diagramy pokrewieństwa są używane do grupowania dużego zbioru pomysłów/danych/opinii pod konkretnym tematem lub kategorią w oparciu o ich wzajemne powiązanie. Może służyć do uporządkowania pomysłów wygenerowanych podczas burzy mózgów w logiczny sposób.
Krok 1: Zbierz kompetentny zespół do sesji burzy mózgów
Krok 2: Zapisz każdy pomysł/opinię, którą podzieliłeś się podczas sesji
Krok 3: Posortuj pomysły według ich podobieństw
Krok 4: Zgrupuj je razem i nadaj każdej grupie nazwę dla identyfikacji
Wykres PICK
Wykres PICK to kolejna technika planowania projektu, którą możesz wykorzystać do uporządkowania pomysłów po sesji burzy mózgów. Pomaga zidentyfikować, które pomysły są łatwe do wdrożenia, a które przynoszą wysokie zyski lub innymi słowy, które pomysły są najbardziej przydatne.
Wykres PICK to kolejna technika planowania projektu, którą możesz wykorzystać do uporządkowania pomysłów po sesji burzy mózgów.
Zgodnie z tabelą PICK, możesz oznaczyć swoje pomysły jako:
- Możliwe: są to pomysły, które są łatwe do wdrożenia, ale mają niską opłacalność,
- Wdrożenie: pomysły w tej części wykresu są łatwe do wdrożenia i mają wysoką opłacalność,
- Wyzwanie: tutaj pomysły są trudniejsze do wdrożenia, a korzyści z nich płynące są trudne do określenia,
- Zabij: te pomysły są trudniejsze do wdrożenia i mają niską opłacalność.
Kiedy umieścisz swoje pomysły z burzy mózgów na matrycy, stanie się jasne, nad którym pomysłem powinieneś pracować najpierw, a którego powinieneś unikać.
Drzewo decyzyjne
Kiedy masz do wyboru kilka kierunków działania, możesz użyć drzewa decyzyjnego, aby przeanalizować różne wyniki wyboru tych opcji.
Krok 1: Zidentyfikuj i zdefiniuj decyzję i umieść ją na początku diagramu.
Krok 2: Zapisz możliwe rozwiązania na liniach połączonych z kolejnymi poziomami kształtów drzewa decyzyjnego.
Krok 3: Nałóż wyniki tych rozwiązań na kształty połączone liniami. Możesz użyć owalu, aby reprezentować wyniki, które są pewne. A jeśli wynik prowadzi do nowej decyzji, umieść go na prostokącie.
Krok 4: Zbierz swój zespół decydentów i przejrzyj analizę, aby dokonać ostatecznego wyboru. com/pl/usage/szablony-drzew-decyzyjnych/">Więcej przykładów drzew decyzyjnych
Zarządzanie ryzykiem
Ryzyko jest nieuniknionym elementem projektów, a najlepszym sposobem na zminimalizowanie wpływu, jaki może ono mieć na realizację celów, jest wcześniejsze przygotowanie się do niego. Identyfikując i analizując ryzyko z wyprzedzeniem, można uniknąć negatywnych skutków, które mogą wpłynąć na wyniki projektu. W naszej Liście najlepszych wizualnych technik zarządzania ryzykiem opisaliśmy 11 skutecznych technik zarządzania ryzykiem, które można wykorzystać do identyfikacji, oceny i kontroli ryzyka.
Rozszerz listę technik planowania projektu
W artykule omówiliśmy przydatne wizualne techniki planowania projektów, które możesz wykorzystać do planowania swojego projektu. Są one nie tylko łatwe w użyciu, ale również efektywne, jeśli chodzi o planowanie projektów, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, zarządzanie wiedzą itp. Czy znasz więcej technik planowania projektu, które możemy dodać do naszej listy? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.